onsdag 7 november 2012

Träningsglädje

Så heter ju även en välkänd träningsblogg, som jag visserligen inte följer så ofta men jäklar vad det uttrycket stämmer! Jag blir glad av att träna, det ger mej energi och starkare psyke. Särskilt nu när jag är gravid och känner mej en aning ostabil i humöret, så är det så himla skönt att åka iväg till gymmet och köra ett riktigt ordentligt träningspass! Jag känner mej starkare både fysiskt och psykiskt när jag åker hem igen.

Alla som är eller varit gravida kan nog skriva under på att man periodvis är en riktig dramaqueen. Eller kanske gäller det inte alla, vad vet jag? Hursomhelst, för mej innebär det att småsaker får oproptionerlig storlek, särskilt sånt som är relaterat till mej och C. Alltså när jag tänker tillbaka på när jag var gravid med L och om hur många nätter jag spenderade gråtandes uppe i soffan i vardagsrummet för att jag kände mej oälskad, besviken, missförstådd eller bara ensammast i världen så känns det nästan komiskt. Så illa är det inte den här gången, har väl växt upp ytterligare sen jag blev mamma kanske ;)

Men att jag blir väldigt känslosam och tar åt mej extra mycket av när jag och C inte kommer överrens om något eller missförstår varann, det stämmer fortfarande. Då jag i vanliga fall kanske svurit lite och sen ryckt på axlarna, så är jag i nuläget redo att packa en väska och aldrig återvända hem! På den nivån är det... Pust. 
Vet inte var jag ville komma med det här, men kanske kan jag vara en liten motpol till alla rosafluffiga familje-/gravidbloggar där allt verkar så otroligt idylliskt hela tiden! Det är det inte, jag lovar ;)

Fast just nu känns allt ganska harmoniskt igen. Middag ligger i magen, C och L är ute och leker på garageuppfarten och jag väntar på att få Skypa med finaste M.


Efter att jag varit på gymmet, hällt i mej en smoothie hemma så tog jag med mej L ut en sväng i solskenet medans C stack iväg och cyklade DH:


L är ingen downhill:are ännu men det går tillräckligt snabbt 
för att mamma ska ha andan i halsen :)



Paus i skuggan under ett träd...



...där vi även lyckades ta ett foto tillsammans! L tycker att det är superkul att tävla om vem som hinner först fram till kameran efter att blixten gått av haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar