lördag 17 november 2012

Som skrivet för mej

Jag har ju tagit upp det här med att vara gravid och hormoner tidigare men nu är jag bara tvungen att nämna det igen. Jag läser världens underbaraste bok just nu som handlar om att vara gravid (eller att försöka bli!) samt det uppochnedvända livet med en liten nyfödd. Den är förmodligen skriven främst för förstagångsmammor, men jag får ut en massa av den även om det inte är min första graviditet. Som igår ikväll, då kom jag till ett stycke som var som skrivet för mej...



Jaquie Brown är så härlig, hon skriver med så mycket värme och humor att jag ofta skrattar högt när jag läser. Eller fnissar igenkännande....



Detta är jag! Rage-delen alltså... 

Herregud vad jag jag ser fram emot att snart gå in i ett "zen state" istället. För minns jag rätt så blev jag faktiskt lugnare i slutet av graviditeten med L. Bra mycket lugnare dessutom. Bring it on säger jag bara, för jag orkar inte med dessa galna hormonpåslag mycket längre... 

Ni som varit/är gravida, kan ni minnas hur ni förändrades ni i humöret? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar