onsdag 21 november 2012

Kladdkaka - en ny jultradition?

Bakade som sagt idag, första gången på länge faktiskt. Önskar att jag kunde komma i lite julstämning och börja pynta och baka inför julen men jag har verkligen noll inspiration. Jag skyller på vädret, 20 grader och strålande sol får knappast en svensk att tänka på jul...

Hur gör ni andra som bor utomlands? Har ni tagit med era svenska traditioner hemifrån, helt anammat de i ert nya land eller kanske skapat egna?



Kladdkaka, inte så juligt men himlans gott!

1 kommentar:

  1. Jag brukar oftast fira jul här i Lodnon med Marks familj (egentligen tycker jag att jul SKA firas i Sverige, men men) Så jag brukar ta med mig egengjorda köttbullar, lussekatter och lite sånt jag gillar. Mig gör det ingenting om jag missar sill, lutfisk och annat svenskt som jag ändå inte äter. Det roliga är att jag faktiskt har börjat ta med mig en kladdkaka! Mest för att det är en svensk grej som andra uppskattar väldigt mycket!

    SvaraRadera