tisdag 20 november 2012

Mount Crichton

Idag ägnade jag förmiddagen åt en hajk genom regnskogarna på andra sidan Queenstown!



Än en gång så är det svårt att veta vad man ska tro om den uppskattade tiden det tar att gå hela rundan... 2 eller 4 timmar? 



Efter bara 5 minuter så såg det ut så här på mobilen... Lite halvläskigt då jag var helt ensam.



Tänk om man skulle snubbla och ramla ner för ett stup liksom?



Fast då hade det nog inte hjälpt att ha nån med sej. Tror att man möter en rätt säker död om man snubblar ner här!



Bortsett från branta stup och zero mottagning så var det som att vandra i en vacker trollskog!



Bara trädtoppar så långt ögat når



Och en och annan flod



Pasade på att ta en självis på en bro



Den här närmare bestämt!



Så himla vackert och det enda som hördes var porlande vatten och fågelkvitter - 
balsam för själen!



Fast jag lyssnade lite på musik också!



På vägen ner joggade jag flera sträckor och det kändes toppen! Särskilt nu under graviditeten reflekterar jag ofta och känner mej tacksam över vad min kropp kan åstadkomma, snarare än hur den ser ut för tillfället. Det är jäkligt befriande och himla skönt!



Sista bilden strax innan jag nådde parkeringen, en dryg timma senare. Jag gick alltså inte hela rundan, hade en tid att passa och det kändes även riskabelt utan telefon eller vatten. Men förhoppningsvis kan jag få med mej en vän ut nån dag och då satsa på hela sträckan!


1 kommentar: