onsdag 7 november 2012

Morning Tea

Vi kom precis hem efter en tur till lekparken och "morning tea" i stan, på vanlig svenska förmiddagsfika :) Det tog ett tag innan jag fattade vad som menades med "tea" hit och dit. Tea betyder ju även middag här, medans morning tea är fika innan lunch. Sen finns det såklart även "afternoon tea". Själv säger jag alltid dinner när vi ska äta middag och det är sällan jag använder mej av uttrycken morning- eller afternoon tea. Antingen säger jag "let´s go for coffee" eller när det är jag och C så säger jag helt enkelt "shall we go and have fika" haha. Lite svengelska sådär.

Hursomhelst, det är en helt underbar dag här idag. Dock känner jag mej inte lika underbar till mods. Känner mej istället ledsen och tom... Men förhoppningsvis går det över. L somnade precis, dryga timmen tidigare än vanligt - det är positivt! Allt cyklande i parkerna och stan tog kål på honom :) Idag gick det undan på balance-biken, nu får vi springa för att hinna med honom! 



Äh jag får ju aldrig till det med magen på bild. Ser ju bara bred och pösig ut snarare än gravid...



Queenstown Gardens, helt galet vackra färger!



Det är sommar i luften!



Mina killar i rutiga skjortor :)

1 kommentar:

  1. Härliga bilder, och vad kul att det är dags för tillskott i familjen!

    SvaraRadera