tisdag 13 november 2012

Gårdagen

Tog med mej L in till Queenstown Gardens sent igår eftermiddag, för en liten cykeltur och en stunds lek i lekparken. Det slog mej ännu en gång när vi gick där genom parken, att fasiken vilket vackert ställe vi bor på! Man blir nästan lite stum... Jag tänkte för mej själv att hur kan jag vilja lämna detta frivilligt? 

Men nu handlar ju faktiskt inte livet om att bo så vackert som möjligt utan vilka människor man omger sej av. Det tycker iaf jag. Queenstown och dess härlighet kommer alltid att finnas kvar, men just nu längtar jag efter att bo nära min familj och vänner i Sverige!

Några bilder:









Nu har jag lite småbråttom, måste hoppa in i duschen snabbt och göra mej iordning - jag och L ska iväg och träffa S och lilla N för en playdate ute vid Arrowtowns flight park! Sen kommer även en mäklare hit vid 10 så vi ska väl försöka snygga till lite innan vi åker också... Gotta go med andra ord!

2 kommentarer:

  1. Kul med dina videos Em! Jag bor också i NZ och det är kul att läsa andra bloggar och se hur vi svenskor ser på NZ. Läste en undersökning nyligen om jämställdhet och där stod att NZ låg på 5:e plats i världen (Sverige 4:a). Min kiwiman o jag delar lika och har samma syn på jämställdhet men jag antar det har med uppfostran och göra och inte så mkt att de är NZ versus Sverige. Ja, det finns ju verkligen skillnader länderna emellan och precis som Haren skrev, hemskt att de finns barn som inte får äta sig mätta och att det är stora klasskillnader här. Mycket är bra och bättre än Sverige också men det beror nog också på i vilken fas av livet man är i. Som småbarnsförälder är ju Sverige absolut bättre ur alla aspekter och jag vet par Svenk/Kiwis) som när de fått barn valt Sverige för att sedan flytta hit igen när skolan börjar.
    Gillar din fina blogg! Kram från mig,
    http://mylifeaskiwi.wordpress.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Åsa! Kul att du gillar min blogg och även väldigt intressant att läsa dina uppfattningar om skillnader mellan Sverige och Nya Zeeland. Jag tror precis som du att mest av allt så handlar det om vilken slags familj man kommer från när det gäller jämnställdhet, även om Sverige nog generellt är mer jämnställt än NZ. Blev faktiskt lite förvånad över att NZ kom så tätt efter Sverige i den undersökning du pratade om! Helt sant att Sveriges förmåner när det gäller småbarnsfamiljer slår de flesta länder. Men sen är det ju väldigt mycket som jag älskar med NZ också! Kram

      Radera