tisdag 13 november 2012

Sjödrama

Den här dagen började otroligt bra med en mysig playdate ute vid Flight Park, följt av lunch på Minami med C och sen en härlig sväng på jetskin. Däremot slutade dagen med ett sjödrama efter att vi tagit ut jetskin en andra gång och kört in till stan för pizza.. Det var när vi skulle hem som C (trots mina förmaningar gång på gång om att ta det superlugnt) började köra i en cirkel och plötsligt ligger vi i vattnet alla tre! C och L åkte i först och jag hoppade efter, synen av L i vattnet räckte för att jag skulle sluta tänka och bara följde mina instinkter och det var att få upp honom så snabbt som möjligt. Självklart hade vi flytvästar på oss men vattnet är ju bara runt 15 grader om ens det! Vi kom vi upp relativt snabbt alla tre men L stortjöt och jag med.. Jag har nog aldrig kallat C vid så många svordomar under en sån kort tid det tog att köra in till land. 

C släppte av mej och en skakig L (jag skakade också förresten fast mer av ilska) och så körde han i ilfart tillbaka till andra sidan sjön och hämtade bilen medan jag gjorde mitt bästa för att hålla L varm medan jag bytte om på honom. Har aldrig varit så glad över att jag packat ett extra ombyte som idag, blöja, torra byxor och strumpor hade jag tagit med till L och så fick han den tjocktröjan jag tagit med åt mej själv. En aning för stor men jag snorde ihop den med en hårsnodd i nacken och kavlade upp ärmarna ett gäng varv och snart hade L lugnat ner sej och fick tillochmed till ett leende när pappa dök upp med bilen.

Ett leende på läpparna hade dock inte jag... Fast nu har jag tinat upp. Efter en varm dusch och en kopp te medan C åkte iväg och handlade en hög presenter åt oss går det inte att vara arg längre. Han varnade mej innan att de skulle komma från The Warehouse men vad gör det, det är tanken som räknas. Jag fick en plastblomma(!) och massa god choklad medan L fick två bilbanor. Det ser ut som rena rama julafton här hemma just nu... frågan är om L förstår om det är för att han låg i iskallt sjövatten för ett par timmar sen, jag tror inte det men han är glad - det är huvudsaken!


Tidigare idag när vi ännu var torra...


L och N i sandlådan vid Flight Park



En av de få bilder jag lyckats fånga på dessa små människor, de står sällan still brevid varann :)



Det finns en massa att titta på i Flight Park! 



Mamma S och lilla N på upptäcksfärd



Underbara ytor och inga bilar (eller jetskiis haha) så långt ögat kan nå - så härligt!

4 kommentarer:

  1. Oj vilket drama. Skönt att allt gick bra och att ni tinat upp igen. :) Kram! /C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack C! Jag är också väldigt tacksam för att vi sitter här torra igen och att inget värre hände... Men rejält avskräckt att åka nåt mer Jetski får jag erkänna att jag blev! Kram

      Radera
  2. Oj oj oj, vilken dramatik och vad läskigt. Förstår att du blir arg, jag skulle nog ha blivit rädd...
    Tack för en bra blogg föresten, är inne här och kikar ibland men har varit dålig på att kommentera!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev livrädd först, sen arg och tillsist rädd igen när jag tänkte på vad som hade kunnat hänt... Fy, jag har drömt om den där jäkla jetskin hela natten!

      Radera