torsdag 29 november 2012

Arv från mamma?

Att pollenallergi ju kan gå i arv det vet jag (tack pappa!) men att det kan visa sej så tidigt som vid två det är väl inte möjligt? Tycker nämligen att L har nyst och gnuggat sej i ögonen ovanligt mycket på sistone. Hoppas verkligen att det förstnämnda är en kvarleva från hans förkylning förra veckan och att det senare bara beror på att han varit trött...För den här pollenallergin vill jag verkligen inte skänka min värsta fiende (hmm vem nu det skulle vara),  och ännu mindre mitt eget barn!

Tack och lov att jag kan använda smink för att täcka den värsta rödheten runt ögonen, det ser nämligen ut som jag smetat lila-röd ögonskugga runt ögonen när jag vaknar. Inte så vackert alls. När jag är färdigsminkad så syns bara mina rödsprängda ögonlober haha.

Har precis lagt L för hans tupplur och ska ta tillfället i akt och stänga mina egna röda ögon ett tag!




Hoppas verkligen du slipper ärva mammas pollenallergi, 
min lille älskling! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar