fredag 9 november 2012

Starbucks latte, play date och nya skor

Jösses vilken morgon. Började med att jag hade världens wardrobe malfunction där ingenting passade, var bekvämt eller såg tillräckligt anständigt ut. Skojade med S (som också är gravid) när jag äntligen kom ner till Starbucks att ibland är verkligen ingenting man har bekvämt nog förutom det som ser ut som en pyjamas och man aldrig någonsin skulle drömma om att sätta på sej annars. Men så börjar man ändå förhandla med sej själv att kanske det funkar ändå, om jag fixar håret lite extra eller sätter på mej en massa armband... haha. Och jag är bara halvvägs in i graviditeten än, hu - hur ska detta sluta om jag har svårt att hitta kläder NU?!

Måste nog faktiskt ut och införskaffa mej lite nya toppar/klänningar och sköna byxor - vare sej jag vill eller inte. Gillar inte att lägga pengar på kläder när jag är gravid för det är ju sådan begränsad tid man behöver dem och jag vet att jag kommer att avsky dem när jag inte är gravid längre... Fast samtidigt kan man ju inte gå omkring och känna sej ful och obekväm heller så det är nog värt lite slantar ändå. Får satsa på sånt som är användbart i Sverige också så känns det inte lika bortkastat.

Hursomhelst, hittade ju tillslut kläder som jag kände mej okej i och kom ner till Starbucks där vi tog en fika med kidsen som uppförde sej exemplariskt för en gångs skull :) Sen drog vi vidare till lekparken där barnen lekte ett bra tag, sen fortsatte vi till Queenstown Gardens där det visserligen var väldigt trevligt till och börja med (soligt, vindstilla och lugnt). Däremot spårade det ur lite när vi skulle ta oss tillbaka till bilen igen... man måste nämligen gå förbi lekparken igen och L ville ju såklart stanna och leka igenom varenda grej igen. 

Det blåste storm nere vid vattnet, jag var trött och parkeringstiden hade gått ut för länge sen - pust! Jag väntade ändå hyfsat tålmodigt och lät L både gunga, åka rutschkana och sitta på gunghästen ytterligare en gång men sen var vi tvugna att gå mot bilen. Då sätter L av åt motsatt håll med sin cykel, och ut genom ett buskage mot vägen. Jag fick kasta handväskan och springa så snabbt jag kunde för att få tag på honom, medans jag skrek stanna i hopp om att han skulle sakta ner och inte rulla rätt ut i vägen. Sakta ner gjorde han inte men som tur var höll han sej kvar på trottoaren. Jag var ändå ordenligt arg när jag fick tag på honom och sen var det en ren kamp hela vägen tillbaka till bilen. Vi fick flera blickar från passerande och jag är övertygad om att jag utsågs som den elaka mamman och L det stackars barnet... 

Men sånt bekommer mej faktiskt inte, ibland måste man få bli arg och säga ifrån till sitt barn - även om man råkar vara ute bland folk just då. Särskilt när det finns fara iblandad som idag, jag blev riktigt rädd! Väl inne i bilen igen så lugnade vi båda ner oss och blev "sams" igen :) Sen körde vi en latmaskversion av lunch och körde genom Mc Donalds Drive thru. L älskar deras små chicken bites och jag beställde ett Weight Watchers Meal, seared chicken burger och en side salad så kände mej liiite nyttig iaf. 

Med mat i magen fick vi ny energi och körde ut till Remarkables Park där vi uträttade lite ärenden samt köpte nya skor åt L. Han fick ha på sej dem direkt och gjorde glädjeskutt ut ur affären, älskade unge! Plötsligt var allt som hände tidigare glömt och förlåtet...


Några bilder från QT Gardens innan allt gick åt skogen: 


Denna hemska huvudlösa(?) staty...



fascinerade L! Stackars tant utan huvud verkar han vilja säga...



Soligt och vindstilla till skillnad från nere vid sjön!



Kunde inte motstå att ta ett kort på det här härliga trädet, lite sagolikt på nåt sätt



L:s balance bike är numera utrustad med extra "padding" i form av en filt att sitta på, bra mycket bekvämare än tidigare hälsar L



Mammas outfit för idag blev så här. Jag blev nöjd tillslut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar