fredag 30 november 2012

Nattsudd

Jag sitter här i soffan fastän klockan är tjugo över två och jag verkligen borde sova. Istället har jag precis ätit en liten yoghurt (gravidhunger mitt i natten!) och surfat runt på favoritbloggarna och vips så har en trekvart plötsligt gått! Vaknade till av att L tassade in till oss, ovanligt tidigt och sen kunde jag inte somna om. Men nu ska det förhoppningsvis gå, börjar känna mej trött igen..

Har fortfarande inte hittat boende för när vi kommer till Sverige. Egentligen borde jag väl känna mej paniksstressad över både det och projektet att hyra ut vårt eget hus och packa undan och lagra alla våra tillhörigheter men det gör jag konstigt nog inte. Känner bara att "det löser sej, det gör det alltid" som Timbaktu skulle ha sagt haha. Vad hände med honom förresten? Kanske att allt inte löser sej ändå?

Men fråga mej en vecka innan avresa, då lovar jag att stressnivåerna säkerligen kommer att vara högre! Om det är något jag oroar mej för redan nu är det min rygg under den långa flygningen, och sen hur L ska ta det hela förstås. Hoppas och tror att det ska gå bra så länge han inte tvingas sitta still/fastspänd, det är nämligen ett big no no - något vi fick bekräftat senast för en dag sen då vi körde hem från farmen.

Hörde på nyheterna idag om forskningen som pågår för att göra det möjligt att flyga från Sydney till london på 4 timmar! Alltså tänk, vilken grej! Då skulle det ju plötsligt var som vi bodde i Europa och inte på andra sidan jorden. Biljettpriset planeras dock bli en aning saftigare, tydligen ligger de på 200 000 USD nu men beräknas vara nere på 20 000 USD om sisådär 10-15 år. Bara 80 000 USD för oss som en familj på 4 alltså! Errhum... nja inte så billigt va? Men häftigt är det ändå. Läs mer här om ni är intresserade!



Så här ser planen/rymdfarkosterna ut som beräknas göra sin första flygning redan i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar