måndag 19 november 2012

Dinner at Flame

Kom just hem efter en god middag på grillrestaurangen Flame. Jag älskar deras kött och goda såser, men just ikväll kom jag av mej lite då C såg en av kockarna stoppa ner fingret i min sås och provsmaka den innan servitrisen bar ut vår mat... Hade väl varit okej om han använt en ren sked men fingret?? Nu såg jag inte själv   (och C skulle aldrig drömma om att ställa till en scen eller säga nåt) men annars hade jag helt klart bett om en ny sås. Nu hade jag som tur var beställt två så jag hade en att äta av, annars hade det blivit i torraste laget..

L åt friterad kyckling och var helnöjd men nu är han ganska trött tror jag. Vågar man hoppas på en tidig nattning kanske, och en kopp varm choklad framför en film? Ja det gör jag! Hoppas alltså, sen vet man ju aldrig hur det blir...

På Flame:


Jag med mina två såser och mitt i en tugga



L höll låda så att ingen kunde gå miste om honom... Ssschhh funkar sådär på en tvååring. Som tur var så var det relativt tomt i restaurangen då vi var tidiga!



Det här är orsaken till varför jag sällan fotar min mat, jag är alltid så hungrig att jag inte kan låta bli att ta en tugga... eller två - och vips så var maten visst uppäten innan jag ens hunnit tänka kamera! Idag hejdade jag mej dock innan tallriken var helt tom :)


2 kommentarer:

  1. Men urk! Fast det verkar ju alltid smaka av maten och såser med fingrarna i kockserier på tv. Kanske är så de gör?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm jag tänkte också det ett tag, men när jag sen såg samma kille kladda med sina händer överallt i resten av köket inklusive "lekbrottas" med övrig personal tappade jag matlusten!

      Radera