tisdag 6 november 2012

Smygäter choklad

Jag ligger i soffan och smygäter choklad medan L sitter brevid mej med sin iPad. Gjorde ett halvhjärtat försök att lägga honom vid ett men han hoppade upp innan mjölkflaskan ens var urdrucken, inte trött nog med andra ord. Därav mitt smygätande i soffan :) Det är verkligen en sån dag idag när jag behöver lite extra uppiggande för att orka... Och några rutor mjölkchoklad med hasselnötsfyllning är absolut en snabbfix! 

Jag tänker just nu jättemycket på vad jag ska göra när vi kommer tillbaka från Sverige, konstigt kanske en del tycker. Jag menar, vi har ju både en lång sverigevistelse, bebis, bröllop och smekmånad att planera och se fram emot. Men det är just därför jag måste planera längre fram för att inte falla helt platt sen när allt det roliga är över! En stor del i det är ett jobbprojekt som jag just nu håller på och spanar på.

Jag vill utveckla det här med Personlig Träning och rikta in mej på en grupp jag har mycket gemensamt med; nämligen mammor! Håller på att kolla på olika alternativ just nu och har varit i kontakt med en kvinna borta i Alexandra (en ort cirka 1 timme sydöst om Queenstown) som driver Active Mums där och det går riktigt bra. Active Mums finns inte i Queenstown än (vilket är en stor fördel för mej!) men är utspritt över hela Nya Zeeland och alltså ett välkänt brand som har kontunerliga utbildningar/workshops för sina licensierade tränare. Jag är väldigt intresserad i vad jag skulle kunna göra här i Queenstown med ett franschise, men som med alla franschise är det en del pengar inblandat, dock inga orimliga summor men såklart tillräckligt för att jag måste göra "my homework" ordenligt innan jag tackar ja till något.

Steg nummer ett är att åka över till Alexandra och delta på ett pass och se om detta är nåt för mej! Förhoppningsvis också få en pratstund med Camille som driver sitt franschise i Alexandra, och som det gått så bra för att hon nu öppnar sitt egna gym!






Ajdå, nu somnade visst L... Och klockan är två! Bådar inte gott för kvällen men jag ska låta honom hållas i en kvart och smita iväg själv och sluta ögonen en stund. Det gäller att passa på!

2 kommentarer:

  1. Vad spännande med tankar om nya projekt! Låter som en toppen ide och hoppas din dröm blir verklighet! Isåfall kommer jag och besöker dig för ett pass :) Ska nämligen tvinga C att åka till NZ nästa gång vi är i Aus :) Ha det så bra / Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men gör det!! Både tvinga C att åka till NZ och kom på mitt pass! Ni kommer att älska NZ, det är jag övertygad om :)

      Radera