fredag 2 november 2012

Jag, magen och X-Factor

Japp så ser det ut här hemma ikväll. L somnade på två sekunder ikväll, så skönt med en nattning som flöt på och att vi fick en mysig stund som avslutning på en mindre rolig eftermiddag. Min lille älskling, det är helt galet vad jag älskar honom... Ibland får jag påminna mej själv om att han bara är två år och att jag kanske måste sänka mina förväntningar på honom, om när han ska veta vad som är rätt eller fel.

Jag menar, hur ska han veta att det inte är okej att kasta stenar på garageuppfarten (eller på mamma?) när man får kasta dem i sjön? Just det här med att förklara på ett bra sätt om vad som kan skada eller göra illa någon annan är svårt tycker jag, L förstår vad ledsen är men förstår förmodligen inte vad smärta är. Mer än att man blir ledsen då...Skulle vara intressant att läsa nån bra pedagogisk bok om barn i den här åldern och hur man på bästa sätt når fram och förklarar saker för dem, hanterar trots etc. Nån som har något tips? Engelska såväl som svenska boktips tas tacksamt emot!

C ringde precis, han tog mej verkligen på orden när jag smsade och sa att han borde stanna och ta en öl ute med grabbarna.. Dom slutade cykla kring sextiden men jag hörde inte från honom förrän nu när klockan är efter nio men han lät så glad och nöjd att jag inte var det minsta besviken när jag la på. Och imorgon är det min tur, då ska jag på en "Girls Afternoon" ute i Arrowtown som en vän till mej anordnat. En make-up artist kommer att vara där och gå igenom och sälja mineralsmink, även en massa fina handdesignade silversmycken kommer finnas till försäljning. Och så bjuds det på bubbles (lär få ta med mej en flaska sodavatten!), snacks och tjejsnack försås.

Nä nu ska jag kolla på sista delen av X-Factor, sen blir det sängen! C skulle ta en taxi hem när det var dags, hoppas han kommer ihåg att han ska upp tiiidigt imorgon för att köra ner till farmen så han kan vara tillbaka i god tid tills jag ska iväg imorgon eftermiddag :)



Med det säger jag God Natt kära läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar