söndag 25 november 2012

Bästa dagen

....på länge har vi haft! Vi har inte gjort nåt speciellt mer än att vara tillsammans hela dagen men åh vad jag njutit av just det. Ingen stress, ingen uppdelning av dagen utan vi har bara varit. Och nån som har varit ännu nöjdare är L! Han var varit ett riktigt litet charmtroll  hela dagen och fått både mej och C att brista ut i gapskratt flera gånger över tokiga/smarta och roliga grejer han hittat på.

Jag har även fått nästan all GST-return (momsåterbetalning) för våra företag gjort under några stunder när C varit ute och lekt med L. Blir stressad så det räcker när jag sitter och ska sortera alla viktiga papper, kvitton och kontoutdrag att jag behöver sitta helt i lugn och ro för att kunna få det gjort. 

Samma sak när månadens konton ska betalas. Innan jag träffade C så var jag vid att betala kanske 3-4 räkningar - ni vet det vanliga; hyra, el, telefon osv. Nu sitter jag plötsligt med en bunt på kanske 20-25 räkningar värde stora summor, så kanske inte så konstigt att jag blir lite nervös innan det hela är gjort. Vill ju gärna inte att en räkning på tusentals dollar ska råka komma in på fel konto tack vare mej... (det har redan hänt!). Men jag börjar få lite mera koll nu än vad jag hade i början, tur det!

Har fortfarande ett berg av tvätt att vika här i sovrummet men jag funderar på att lämna det tills imorgon och gå ut och mysa en stund med mina killar i soffan istället, ja så får det bli :)




Nöjd Em, fast visst ser jag lite sömnig ut? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar